Montag

Hej bloggen!
Kom nyss hem från en skojsig skoldag, tro det eller ej. Men jag kan inte låta bli att bli glad när jag kommer till skolan och träffar alla mongon som befinner sig i ens närhet. Har haft kök hela dagen och började klockan halv åtta idag, *sovmorgon* Jag har stått och bakat bröd hela dagen idag, och med min muppade humor har jag gjort "rumphål" i mackorna, som jag fint kallade det. Ja, jag vet. Jag är barnslig, men jag trivs.
När jag kom till skolan imorse insåg jag att jag inte hade någon ren kockrock, men vad har man inte vänner till. Jag fick låna Isabelles ena, dock var den inte heller speciellt ren. Men bättre än mina. Hade handavtryck på hela ryggen, lila stora avtryck. Ja, vi gillar att leka med maten. Men citerar Lisbeth "lek inte med råvaror" Nejdå!
Hade inte ett piss att göra idag förutom att baka lite bröd. Men med de fåtal gästerna som kom så hade nog ingen något att göra. Jag satt mest och lekte på en vagn och åkte fram och tillbaka. Då är det tur att vi har Gerard som lärare, han bryr sig inte vad man gör. Han har ändå fikapaus varje kvart.
Sen fick jag cpryck och var bara tvungen att trycka upp en sparris i Isabelles ansikte, höhö.
Fan vad jag är barnslig, men har man tråkigt så har man.
Vi får alltid sluta tidigare än varmköket, (det vill säga att jag är i kallkök just nu) fränt, eller något. Haha nej!
Så, medans jag väntade på Isabelle, Filip och Daniel hann jag att städa mitt skåp, och jag säger bara usch.
Sen kom mina kära vänner Johan och Pontus ned och vi hade kramstund. Ibland behöver man faktiskt det. Haha!
Ni ska få se en bild på min (snygga) köksoutfit, lägger upp den liten senare.

PUSS PÅ ER!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0