Svar på tal!

Postat av: Anonym

Hej. Tänkte fråga vilken skola du går på och vilken utbildning, eller är du lärling? om du går i skolan är de typ resturang skola då? har ni några lektioner menar sånna vanliga eller är ni bara i kök hela tiden? verkar rätt skönt.

Jessica svarar:
Hej på dig! Jag går hotell och restaurang på Riksäpplet! Ja, det är en restaurang-skola. I ettan får man testa på servering, kallkök, varmkök och hotell. Du går i åtta veckor i varje! Lite innan ettans slut får du välja om du vill gå Hotell eller Restaurang. Hotell kan jag inte säga så mycket om, men när du riktar in dig på restaurang har du Servering i elva veckor, á la carte (restaurangkök) och storkök i elva veckor var. Och nästa vecka väljer alla tvåor om det vill gå inriktning kök eller servering. Jag ska dock välja servering! Jodå, vi har vanliga lektioner. Men måndagar och tisdagar har vi praktiskt! Det vill säga att jag har á la carte måndagar och tisdagar. Vi har de flesta ämnen som vanliga skolor. Just nu i tvåan har jag har Matte A, Svenska B, Religion, Drama, Idrott och hälsa, sedan måste man ha inviduella val och få ihop 150 poäng. Och då har jag psykologi A och Blomsterdekoration. Dock saknar jag 50 poäng till trean, men får ta igen det då! Jag valde delvis den linjen för att den är praktiskt och jag hatar att sitta still, dessutom skulle jag aldrig sätta mig vid skolbänken igen efter jag tagit studenten! Men det är en mycket skön loch en rolig linje, om man är intresserad vill säga! Vi har aldrig läxor, så det är skönt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0