svar på tal

Mikaela om raw: Hej. Ja såg att du går på riksäpplet hotell och resturang. Sj går ja i ribby skolan just nu men ska söka snart. Så ja tänkte jag skulle vilja jobba inom hotell är det roligt med hotell och är själva den utbildningen jobbig. och måste man gå i servering och kök innan man väljer? är det bra lärare i skolan? skulle vara tacksam om du svarade på min fråga :) puss

Jessica svarar: Hej på dig! Jodå, det stämmer. Jag går Hotell och Restaurang på Riksäpplet! Trevligt, jag tänkte själv byta till Ribby när jag gick i grundskolan. Men tillbaka till dina frågor. Oj, jag är nog inte världens bästa talesperson när man pratar om Hotell. Jag tyckte det var rätt tråkigt, men det är ju helt från person till person. Anledningen varför jag tyckte det var tråkigt var nog för att jag inte gillar att sitta still. Och jag tror inte den utbildningen är så speciellt jobbig. Du går ut på praktik både i tvåan och trean. Jo, i ettan måste du testa på både, kök, servering och hotell. Därefter får du välja inriktning. Men om du vill veta mer om hotell tycker jag att du ska gå in på Riksäpplets hemsida Riksapplet.se och komma till öppethus den 29;e januari om jag inte minns fel.
Jag tycker att det är bra lärare i skolan, de brinner för det dem gör och tar bra hand om eleverna. Dock finns det ju vissa lärare som man lätt kan ruttna på, det är säkert så i alla skolor. Men annars är det toppen!
Hoppas du fick svar på dina frågor! Kram på dig

Nu ska jag sova, godnatt på er sötnosar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0